İade & İptal & Cayma Detayları:
1. Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü tespit ettiğiniz (görsel olarak deforme olmuş koli, paket vb) kargonuzu herhangi bir zarar varsa kargo firmasına/kuryeye tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Tutanak tutturmak sipariş verenin sorumluluğundadır. Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız
2. Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş, kısmen veya tamamen tüketilmiş, gerekli tedbiri almamakla muhafaza edilmeyen vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez.
3. Müşteri ürünü, kendisine teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle ve kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür.
4. Müşterinin ürünü iade etmesi veya alışverişinden cayması halinde, iade edilen ürün Bize ulaştığı andan itibaren on (14) gün içerisinde ürün bedeli iade edilir. Kredi kartına ürün iade bedeli bankanız tarafından 2-6 hafta arasında yapılmaktadır. Bu sürede firmamızın tasarrufu bulunmamaktadır.
5. Üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumları tespit ettiği hallerde, ayrıca ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi halinde ürünü iade almayacak ve bedelini iade etmeyecektir.
6. Yukarıdaki şartlara uygun hallerde iade edilmek istenilen ürünlerde iade kargo ücreti müşteri tarafından ödenecektir. Ödenmemesi durumunda, satıcıya ödediğiniz ücretten "firma sabit bir bir kargo ücreti bildirilmişse o miktar, bildirilmemiş ise, kargo firmasına ödenen miktar kesilerek ücret iadesi yapılacaktır. Anlaşmalı olunan kargo firması yerine haricindeki bir firma ile iade kargo gönderimlerinde ise "satıcı firma sabit bir bir kargo ücreti bildirilmişse o miktar, kargo firmasına ödenen miktardan düşülerek, sabit bir kargo ücreti bildirilmemiş ise, kargo firmasına ödenen toplam miktar kesilerek ücret iadesi yapılacaktır.
7. Sipariş oluşturulmuş, ücreti ödenmiş ANCAK satıcı tarafından hazırlanmış olsa da kargoya verilmemiş ise, siparişinizi iptal etme ve ücretinin iadesi talebinde bulunabilirsiniz. İptal talebinizi, email ile yada telefonla arayarak/sms veya sosyal iletişim kanalları üzerinden (whatsapp, instagram vb) yazarak iletebilirsiniz.
7.1. Havale iadeleri 3 iş günü içinde Kredi Kartı iadeleri 3 iş günü içinde yapılacaktır. Bankanız kredi kartı iadelerini aynı gün hesabınıza yansıtmayabilir. Bu durumda bankanızın kredi kartı servisini aramanız gereklidir. Siparişinizle ilgili “İptal Edildi” uyarısı çıktıktan sonra tüm bedel kredi kartınıza veya havale yaptığınız bankanıza iade edilmektedir. Taksitli satışlarda yapılan iadeler bankanız tarafından kredi kartınıza her ay artı bakiye olarak yansıtılmaktadır.
8. Soffra Yöresel'den ve ilgili sayfalarından verdiğiniz siparişlerinize haiz ürünler, yürürlükteki TTK (Yeni Türk Ticaret Kanunu), ilgili tüm yasa, tüzük, yönetmelik vb., mevzuata göre "CAYMA HAKKI OLMAYAN ÜRÜNLER" kapsamında olan ürünlerdir. Müşteri memnuniyeti dahilinde kendimizden, emeğimizden, bütçemizden feragat ederek alacağımız/aldığımız insiyatif zaruri olmayıp, çözüm sunabilmek odaklıdır.
8.1. Ancak alınan insiyatif, Dünya Sağlık Örgütü tarafından da tüm dünyaya ilan edilen ve Ülkemizde de "Salgın Hastalık" olarak tanımlanan;mücbir sebepler arasında da yerini alan; halen devam eden "Pandemi / Covid 19) sürecinde, gerek ülke olarak yetkili makamlarca belirlenen çerçevede alınan tedbirleri hassasiyetle uygulamak ve de aşmamak, gerek sizlerin ve bizlerin;dolayısı ile toplumun sağlığına olumsuz yönde sirayet edebileceği düşünülen durumlarda her türlü ihtimal dahilinde satıcı olarak insiyatif alınmaz.
9. Tüketici hukuku kapsamında “satış yerinde yapılan” peşin satışlarda, satışa konu olan ürünlerde herhangi bir “ayıp bulunmuyorsa” tüketicinin cayma ve iade hakkı bulunmamaktadır. Ürünler müşterinin de huzurunda kontrol edilerek teslim edildiği için, sonrasında "ayıplı/kusurlu" durumuna getirilmesi vb durumlarda da cayma hakkı bulunmamaktadır. Bunun istinası “iade” hakkının kullanılmasının satıcı tarafından kabul edilmesidir. (Satıcının insiyatif almasıdır)
10. YUKARIDA MADDELER HALİNDE BELİRTİLEN HUSUSLAR, "AŞAĞIDA KAYNAKÇALAR'DA BELİRTİLEN CAYMA HAKKI OLMAYAN ÜRÜNLER" OLMASINA RAĞMEN, ŞAYET SATICI TARAFINDAN İNSİYATİF ALINMIŞ İSE GEÇERLİDİR.
11. KAYNAKÇALAR:
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği, 29188 sayılı Resmi Gazete, 27 Kasım 2014 [1]
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 7.11.2013 [2]
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun [TKHK], 07.11.2013 [3]
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği [MSY] 27 Kasım 2014 tarihli Resmi Gazete [4]
MSY, madde 4/1-h [5]
MSY, m.5/1 [6]
MSY, m.48/4 son cümle [7]
MSY, m.13/1 [8]
MSY, m. 13/2 [9]
Alan adı, bir web sitesinin internetteki adı ve adresidir. [10]
MSY, m 15/1, paragraf/bentler "b.c.ç"
Sözleşme/Sözleşmeler;https://www.soffra.com.tr/ web sitesi ve bağlı sitelerinde (instagram / facebook:soffrayoresel) yer alan, "Kullanıcı Sözleşmesi, Üyelik Sözleşmesi, Ön Bilgilendirme Metni & Mesafeli Satış Sözleşmesi, işbu sayfa "İade & Değişim & Cayma Detayları" da yer alan sözleşme ve bilgilerdir. [11]
12. MSY madde 15’de tüketiciye sağlanan cayma hakkının istisnaları düzenlenmiştir. (MSY m.15 aşağıda yer alırken gereken fıkralar altında açıklamalara ve örneklere yer verilmiştir.)
MSY, Madde 15 – (1) Taraflarca "sözleşmelerde" aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler. Mesafeli sözleşme kurularak satın alınan altın, döviz gibi finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişim gösteren mallar söz konusu olduğunda tüketici (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) cayma hakkını kullanamaz.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar/ürünler. Özel sipariş verilip tüketicinin istekleri doğrultusunda hazırlanan, kişiye özel hediyelik eşya gibi ürünlere yönelik olarak (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) cayma hakkı kullanılamaz.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar/ürünler. İnternet veya telefon gibi uzaktan iletişim araçları vasıtasıyla tüketici tarafından sipariş verilen taze gıda gibi ürünlerde (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) cayma hakkı kullanılamaz.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. Fıkra hükmünde de belirtildiği üzere ambalajı açılmış olan mallardan sağlık ve hijyen açısından iadesi uygun olmayanlara ilişkin cayma hakkı kullanılamaz. Örnek olarak, internet üzerinden satın alınan iç çamaşırlara ilişkin tüketicinin cayma hakkını kullanması (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) mümkün değildir.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. "Örnek olarak, su ile hazırlanan bir içeceğin karıştırıldıktan sonra ayrıştırılması mümkün olmadığından içeceğe ilişkin tüketicinin cayma hakkını kullanması (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) mümkün değildir.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. Örneğin, ambalajı açılmış bir anti-virüs program CD’sinin veya yazıcı kartuşunun iadesi (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) mümkün değildir.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler. Aylık bir derginin tek bir sayısının mesafeli sözleşme kurularak satın alınması durumunda cayma hakkının (sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça) kullanılması mümkün değildir.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler. Örneğin, mesafeli sözleşmeler yoluyla araç kiralama hizmeti alınması, konaklama amacıyla otel odası tutulması gibi durumlarda tüketicinin cayma hakkını kullanması aksi sözleşmede kararlaştırılmadıkça mümkün değildir.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler. İnternet alan adlarının [10] satın alınması durumunda;kayıt şirketi tarafından alan adı anında kayıt edilmektedir. Dolayısıyla hizmet anında ifa söz konusu olduğundan aksi kararlaştırılmadıkça cayma hakkının kullanılması mümkün değildir.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler. Örneğin, online emlak yatırım danışmanlığı hizmetinin satın alınması üzerine tüketicinin onayı ile yatırım tavsiyeleri verilmeye başlanmasında aksi kararlaştırılmadıkça cayma hakkı kullanılamaz.
13. Cayma (iade & teslim alınan ürün/mal iptali) hakkı kullanılamayan ürünler/mallar (MSY, m 15/1, paragraf/bentler "b.c.ç" kapsamına tabi olan/olabilecek her türlü mal/ürün):Süt ve süt ürünleri, Bal ve Bal ürünleri, Tüm Tereyağları, Tüm Peynirler, Reçeller, Pekmezler, Marmelatlar, Tahin, Sos, Ekşi ve Tatlılar, Hamur Türevi Tüm Ürünler, Meyve Suyu ve Özleri, Emniyet bandı/mühürü,bant vb koruyucu unsurları açılmış tüm ürünler, vakumlanmış ürünler, isteğe göre hazırlanan, karışım yapılarak gönderilen ürünler ve burada anılmayan, tanımı yapılmayıp, MSY 15/1 ve ilgili yasa, yönetmelik ve sözleşmelere dahil olabilecek tüm gıda ürünleri.
14. Yukarıda belirtildiği üzere ve şekilde, ürünlerimiz "cayma ve iade hakkı olmayan ürünler" kapsamında olduğu için, iade olarak gönderilse dahi, ücret iadesi yapılmaz, iadeyi mecburi kılmak adına gönderilen iade kargo bedeli de göndericiye aittir (iade edene aittir). Satıcı iade edilen kargoyu teslim almakla yükümlü değildir ve Satıcı iade kargo ücretini de ödemekle yükümlü değildir. Ve aksi kararlaştırılmadıkça tarafımıza yansıtılacak kargo bedeli, iade edenden ayrıca talep edilebilecektir.
NOT:Aldığınız her ürün, üretici firmanın garantisi altındadır. Ancak, İŞBU SOFFRA.COM.TR VE İLGİLİ TÜM WEB SİTELERİ (instagram & facebook:soffrayoresel) ÜYELİK & KULLANICI SÖZLEŞME VE MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN İLGİLİ MADDELERİ İLE BİRLİKTE UYGULANABİLİR KANUNUN İZİN VERDİĞİ AZAMİ ÖLÇÜDE GEÇERLİ OLACAKTIR. FİRMA TARAFINDAN SUNULAN HİZMETLER "OLDUĞU GİBİ” VE "MÜMKÜN OLDUĞU” TEMELDE SUNULMAKTA VE PAZARLANABİLİRLİK, BELİRLİ BİR AMACA UYGUNLUK VEYA İHLAL ETMEME KONUSUNDA TÜM ZIMNİ GARANTİLER DE DÂHİL OLMAK ÜZERE HİZMETLER VEYA UYGULAMA İLE İLGİLİ OLARAK (BUNLARDA YER ALAN TÜM BİLGİLER DÂHİL) SARİH VEYA ZIMNİ, KANUNİ VEYA BAŞKA BİR NİTELİKTE HİÇBİR GARANTİDE BULUNMAMAKTADIR.